Alt du skal vide som ny skytte

Som ny skytte har du helt sikkert en masse spørgsmål omkring skydning – Dem vil vi forsøge at besvare her.
Skydning er en individuel sport, der kræver koncentration og fokus. Specielt i forhold til børn med ADHD er det bevist at skydning har en positiv effekt.

Her i foreningen møder du vores trænere første gang du kommer på skydebanen, som fortæller om sikkerhed og teknik.
Herefter går træneren med på banen som følger dig hele skydningen igennem.

Når du er medlem af foreningen har du også mulighed for at deltage i konkurrencer, hvor koncentration, nerver og fokus virkelig kommer på prøve. Her er det kun skytten selv, der kan lave fejl, i modsætning til fodbold, hvor alt afhænger af holdkammeraterne.

De mest stillede spørgsmål

Hvad koster det?

Når du er medlem af forening, skal du betale kontingent. Derudover skal du betale for det ammunition du bruger, når du er på skydebanen. Du kan herunder se priser for både kontingent. Skydepriser er opslået i foreningen.

Kontingenter ses i listen herunder

Alle under 18 år350 kr. årligt
Voksne500 kr. årligt
Medlemmer over 60 år uden eget våben350 kr. årligt
FamiliekontingentFuld pris for de 2 dyreste + halv pris for resten af husstanden
(Gælder kun hjemmeboende børn under 18 år)
Deltagere i Skole DM i skydning for 5. klasse elever100 kr. indtil 1/10-2024

Skal jeg have noget med første gang?

Det er ikke nødvendigt at medbringe noget specielt udstyr til skydning. Vi har alt udstyr klar, som du kan låne. Det er kun nødvendigt med penge til patroner og eventuelt en sodavand efter skydning.

Personer over 15 år skal medbringe billed ID.

Hvornår kan jeg skyde?

Vi har åbent 2-3 gange om ugen, fordelt på disse tidspunkter:
Tirsdag 13:00 – 16:00 Seniorer
Tirsdag 17:00 – ca. 20:30 Riffelskydning, første 1,5 time primært ungdom, herefter frit for alle
Torsdag 17:00 – ca. 20:30 Riffelskydning, første 1,5 time primært ungdom, herefter frit for alle
Lørdag ulige uger 10:00 – ca. 13:00 Riffelskydning for selvhjulpne skytter.

Sådan bliver du medlem

Som nyt medlem kan du prøve at skyde 3 gange uden det kræver medlemsskab. Er du blevet bidt af skydning, kan du melde dig ind i foreningen ved at udfylde en online indmeldelsesblanket gennem linket herunder